Hvis du snart bliver student, som er den længe ventede studenteruge i sigte. Det er en uge som byder på mange forskellige oplevelser og udfordringer, og det er derfor en rigtig god ide at forberede sig. Med at forberede sig, mener jeg at komme i form. Der er mange gode grunde til, hvor du bør komme i form til studenterugen. Hvis du er kvinde, skal du naturligvis have en studenterkjole på til dimissionen, og muligvis også til studenterkørsel, og måske andre dage i studenterugen. Ved at være i god form, kommer du ikke kun til at passe studenterkjolen bedre, du kommer også til at se bedre ud i den. Og hvem vil ikke gerne ligne en million i sin hvide studenterkjole? Dertil er det en uge med fest og farver. Det betyder at det højst sandsynligt kommer godt med våde varer indenbords, og det resulterer ofte også i fastfood og andet usundt hurtig mad. Hvis du ved at det er et scenarie som højst sandsynligt kommet til at ske, så er det en rigtig god ide at varm op på forhånd, og komme i god form. Her får du lidt inspiration til, hvordan du kan forberede dig, og kommet i form til studenterugen.

Som studerende har du garanteret masser at lave, og ikke meget tid. Derfor er vores tips i artiklen her, alle sammen nogle du kan gøre hurtigt, og som ikke kræver meget. Du behøver dermed ikke gå i træningscenter hver dag, eller bruge tusindvis at kroner på træningsudstyr til hjemmetræning.

 

Løb en tur flere gange om ugen

Ved at løbe en tur 3-4 gange om ugen, kan du nemt komme i bedre form, og dermed bedre passe studenterkjolen. Det kræver ikke meget at løbe en tur, og det behøver ikke tage særligt langt tid. Blot på med løbeskoene, og løb i min. 30 minutter hver anden morgen eller aften. Hvis du ikke er vandt til at løbe, vil du uden tvivl se en forskel på både din kondition og krop efter blot en måneds tid.

 

Lav øvelser derhjemme

En anden måde nemt at komme i form på, er at lave træningsøvelser derhjemme. Der er mange øvelser du kan lave, også uden udstyr. Du kan bl.a. lave squats, armbøjninger, mavebøjninger og lunges. Hvis du er helt ny til træning, kan du med fordel se en træningsvideo på Youtube, og følge hvad de gør der. På den måde kan du samtidig lære øvelserne, uden du behøver gå i træningscenter.

 

Tænk over hvad du spiser

Det sidste tip siger lidt sig selv, men at tænke over hvad du spiser, kombineret med de 2 andre tips, kan virkelig have en god effekt på din form. At spise lidt mindre til aftensmad, at hoppe en snack over i ny og næ, samt ikke drikke sukkerige drikke som juice og sodavand.

 

Categories:

Tags:

Comments are closed